Akustik
ENTIRETY – Engineered Tailored Tranquility
VIP-Flugzeuge stellen besondere Ansprüche an den akustischen Komfort in der Kabine. Im Rahmen dieses Forschungsprojektes sollen die relevanten Luft- und Körperschalltransferpfade in der VIP-Kabine mit hoher Produktvarianz identifiziert und quantifiziert werden. Durch gezielten Einsatz von Schallminderungskonzepten kann so der Schalleintrag für besonders kritische Kabinenkomponenten minimiert werden.
VIP aircraft place special demands on acoustic comfort in the cabin. The aim of this research project is to identify and quantify the airborne and structure-borne noise transfer paths in the VIP aircraft cabin with high product variety. The targeted use of noise reduction concepts can thus minimize the noise input for particularly critical cabin components.
Kooperationspartner: Lufthansa Technik AG, ZAL (Zentrum für angewandte Luftfahrtforschung)
Laufzeit: 11/2022 – 07/2025
Prof. Dr.-Ing. Benedikt Plaumann | Eugen Hein, M.Sc. |
Optimal interior sound management for public and individual transportation systems
Rooms have to be acoustically designed and excited differently to guarantee optimal perception of sound. This requires a sound management strategy. Numerical simulations and a sufficient modelling of the room acoustic problem can be used to support the design process in a very early stage.
Laufzeit: 08/2004 – 08/2019
Prof. Dr.-Ing. habil. Thomas Kletschkowski | Daniel Sadra, M.Sc.
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